De omzet van de winkels in non-food groeide in februari met 5,4 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was 4,5 procent hoger dan een jaar eerder. De winkels in doe-het-zelfartikelen, keukens en vloeren, de drogisterijen, de winkels in meubels en woninginrichting, de winkels in recreatie-artikelen en de winkels in consumentenelektronica en witgoed realiseerden in februari de grootste omzetstijging. De omzettoename van de drogisterijen is onder meer toe te schrijven aan de opvallend hoge verkopen aan het eind van de maand. De omzet van de winkels in schoenen en lederwaren bleef nagenoeg gelijk. De kledingwinkels ten slotte boekten een omzetverlies.
De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in februari 3,7 procent meer omgezet dan in februari 2019. De omzet van de supermarkten lag 4,1 procent hoger dan een jaar eerder, die van de speciaalzaken bijna 1 procent. Bij de supermarkten is de verkoop van enkele producten zoals zeep aan het einde van de maand flink gestegen.
Nieuwsartikelen